Uusin kuva

Vuoden Kuoro 2022

Kuoron historia

Naiskuoro Pihlaja perustettiin vuonna 2003. Kuoron juuret ovat pitkällä lapsi- ja nuorisokuoro Pihlajanmarjoissa. Kuoro toimi Malmin seurakunnassa, Viikin piirissä syksystä 2005 alkaen vuoden 2020 syksyyn asti. Syksyllä 2020 Naiskuoro Pihlaja siirtyi harjoittelemaan Myllypuron kirkolle, itsenäisenä toimijana.

Director cantus, diplomilaulaja Marjasisko Varha johti Naiskuoro Pihlajaa sen perustamisesta (2003) lähtien vuoden 2019 syksyyn asti. Marjasisko Varha jäi eläkkeelle Malmin seurakunnan A-kanttorin toimestaan syyskuussa 2019, mutta palasi johtamaan Naiskuoro Pihlajaa syksyllä 2020 muutamaksi kuukaudeksi.

Marjasisko ja Pihlajat Veronassa kuorofestivaaleilla heinäkuussa 2019

Naiskuoro Pihlajan johtajana toimi vuoden 2020 alkupuoliskon aikana Viikin kirkon kanttori, musiikkikouluttaja Mari Torri-Tuominen ja syyskaudella 2019 Viikin kirkon vt. kanttori Tiia Maria Saari. Sopraano Tiia Maria on helsinkiläinen laulaja, kirkkomuusikko, ja laulun ja äänenkäytön opettaja.

Kannatusyhdistys

Kuorolla on Naiskuoro Pihlajan kannatusyhdistys ry, jonka kautta kuorolaiset jäsenmaksun maksettuaan kuuluvat Sulasoliin (Suomen laulajien ja soittajien liitto) ja Suomen Naiskuoroliittoon.

Kannatusyhdistys mahdollistaa kuoronjohtajan palkkaamisen ja kuoromatkojen ja äänitteiden tekemisen, sekä yleisesti tukee kaikkea Naiskuoro Pihlajan toimintaa. Kannatusyhdistys kerää varoja toiminnalleen järjestämällä konsertteja, varainkeräyksiä ja hakemalla apurahoja. Kaikki kuorolaiset kuuluvat kannatusyhdistykseen, ja osallistuvat aktiivisesti sen toimintaan. Yhdistyksen hallitus valitaan kuorolaisten joukosta.

Jos sinäkin haluat tukea kuoron toimintaa ja matkoja, voit liittyä kannatusjäseneksi.

Yhteistyökumppanit

Pihlajan yhteistyökumppaneina ovat toimineen mm. Mikko Pettinen, Bianca Morales, Jaso (Jazz Society Big Band), Haagissa toimiva Suomalainen Naiskuoro TAIKA ja Miika Pelkonen & bändi.

Naiskuoro Pihlaja esiintymässä Italiassa vuonna 2011

Kilpailut ja kuorokatselmukset

Pihlaja Mediassa vuosien varrella

2017 - Kirkko & Kaupungin artikkeli Naiskuoro Pihlajan myyjäisistä ja varojenkeruusta Veronan matkaa varten luettavana täällä.

2015 - Kirkko & Kaupungin artikkeli Naiskuoro Pihlajasta ja Suomalaisesta Naiskuorosta luettavana täällä.

2012 - Naiskuoro Pihlaja mukana Kuorojen Kierroksella - Katso & kuuntele suurkuoron laulua Tuomiokirkon portailla, Naiskuoro Pihlaja kyltteineen esiintyy videolla monta kertaa!

Seuraa meitä somessa

This page was last updated on 24.1.2023. Photos of Pihlaja by Santtu Perkiö / Thomas Vollmann / Naiskuoro Pihlaja.